top of page

נעים להכיר - הבלוג על השמנה וניתוחי קיצור קיבה


לעבור ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה) זה לא דבר פשוט.

לכאורה – הגשמת החלום. החלום הוא כמובן, להיות רזה ובריא.

האמנם?

הדרך שעוברים לאחר ניתוח בריאטרי היא מרתקת, לעיתים מפחידה, תמיד בונה. חלומות מתגשמים, חלומות מתנפצים. ועל הדרך נטרפים כל הקלפים – יחסים עם חברים, משפחה ובני זוג, יחסים עם האוכל, יחסים עם עצמי.

קוראים לי יפית קסלר, ואני דיאטנית קלינית בריאטרית. אני מלווה מטופלים לפני ואחרי ניתוחי קיצור קיבה. במהלך שנות העבודה שלי ניהלתי אלפי שיחות עם מאות מטופלים ששיתפו אותי בהתמודדות שלהם במלחמה התמידית עם המשקל והאוכל.

במהלך השיחות הבנתי שכדי שהאוכל יפסיק לשלוט בנו, צריך בדרך קצת לשחרר את השליטה עליו. יחד זרקנו את התפריטים, הקלוריות, החסה ואפילו לרגעים את המשקל לפח, והתחלנו במסע של שחרור במטרה להחזיר את השליטה באכילה, ובדרך להרוויח שקט בגוף ובנפש.

הצלחנו להחזיר את האוכל לתפקידו המקורי - צורך פיזיולוגי והנאה לגיטימית.

וכן, אני בהחלט מאמינה שאפשר לאהוב לאכול ולרדת במשקל :-)

אני כותבת את הבלוג עבור כל מי שמתמודד עם עודף משקל ונאבק עם האכילה, ובמיוחד (אבל לא רק) עבור אנשים לפני ואחרי ניתוחי קיצור קיבה.

כאן תוכלו לקרוא על הכל, כולל מה שלא מדברים עליו אחרי הניתוח.

בבלוג אני מעלה שאלות של זהות, דימוי גוף, אהבה עצמית, אהבת אוכל, מערכות יחסים ומשמעות המשקל בעידן שפע המעריץ רזון קיצוני.

בדרך אני משתפת בתובנות שעולות בקליניקה, כמובן בעילום שם.

אני כותבת גם למטרה נוספת – כדי שהחברה שלנו, המפלה ומלאת סטיגמות כלפי שמנים, תוכל להיחשף ולהבין שהשמנה היא לא חולשת אופי ולא עצלנות, אלא נושא מורכב הקשור לגוף ולנפש, והבסיס לה הוא רגשות המשותפים לכולנו - כאב, עצב, בדידות, פחד מדחייה, הצורך באהבה, והיעדר אהבה עצמית.

אני מזמינה אתכם לקרוא, לשתף ולהגיב.

אפשר לעקוב אחרי גם בדף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/yafitdiet

לפרטים נוספים אודותיי ולמאמרים שלי מוזמנים לאתר: www.yafitdiet.com

כל המאמרים

bottom of page