top of page

מה זה בעצם איזון


אתם יודעים מה זה "לעשות דיאטה" - להימנע מאוכל משמין, לרצות מה שאסור, להשתיק את הרעב בכוס קפה ולפצות בסוף היום או השבוע באכילת יתר... אתם גם יודעים מה זה ההיפך מדיאטה - לשחרר, לאכול מה שבא מתי שבא וכמה שבא לי בלי מחשבות ובלי מעצורים אבל עם הרבה חרטה וייסורי מצפון. אבל איך נראה האמצע? מה זה בעצם איזון?

בשבילי איזון זה לשתות כוס תה עם נענע בלי סוכר אבל עם וופלות בטעם שוקולד למרות שהן ג'אנק כי זה בדיוק בדיוק מה שבא לי עכשיו, ולאכול רק שתי וופלות, לא כי זה מה שהקצבתי לעצמי מראש אלא כי זה מה שנעים לי בבטן, ואם אוכל יותר מהן ארגיש כבדות או בחילה או חרטה. בשבילי איזון זה לפנות זמן לספורט למרות שאני עייפה, כי אני יודעת שזה יעשה לי טוב לנשמה וגם לגוף. בשבילי איזון זה לצאת לחופשה ולקחת איתי נעלי ספורט ולא להשתמש בהן אפילו פעם אחת, כי זה הרגיש לי יותר נכון לעשות כלום ולנוח. בשבילי איזון זה לקום לפעמים בשבת בבוקר ולצאת להליכה של שעה סתם כי בא לי לראות את הים. בשבילי איזון זה לצאת עם חברים ולפעמים לאכול פיצה או צ'יפס, כי זה טעים לי וכי זה לא קורה כל יום. בשבילי איזון זה לאפות עוגיות שוקולד צ'יפס מקמח וחמאה וגם עוגיות שוקולד צ'יפס עם שיבולת שועל ומעט שמן, לטעום משתיהן ולהחליט שאני מעדיפה את העוגיות השניות לא כי הן "בריאות" אלא כי הן יותר טעימות לי. בשבילי איזון זה לקנות עוגה ולאכול ממנה קצת יותר מדי, ואז להחליט להגלות אותה לפריזר או לחברה/שכנה הקרובה. בשבילי איזון זה לעבור ליד מאפיה ולהריח את הריח ולהרגיש שבא לי מהכל, ולהמשיך בהליכה מבלי לקנות דבר, כי אני יודעת שאוכל לקנות שם גם מחר.

בשבילי איזון זה לחשוב לפני איך אני ארגיש אחרי - באוכל, בספורט, בקניות. בשבילי איזון זה לפעמים להרשות לעצמי ולפעמים לעצור את עצמי. בשבילי איזון זה הכי קרוב למה שהגוף שלי רוצה, ולקח לי הרבה זמן ללמוד ולקבל את זה, שלפעמים, הוא לא רוצה לעשות כלום. ולפעמים הוא חייב לזוז כאילו האדמה בוערת תחתיו. שלפעמים הוא רוצה משהו מתוק. ולפעמים הוא רוצה סלט. ולפעמים צ'יפס. שהרבה מהחשקים עוברים אם מחכים קצת, ושהם אף פעם לא מקרי חירום. ובעיקר שכשלומדים להקשיב אפשר סוף סוף גם לשחרר וגם להרגיש בשליטה.

ומה אתכם, מה זה איזון בשבילכם?

כל המאמרים

bottom of page