top of page

הבטן הרכה של כולנו


תמיד תהיתי מאיפה זה בא, הציפייה מעצמינו להיות מושלמים.

האוטומט הזה, לחפש בעצמינו כישלונות לבטל או לדחות מחמאות.

אולי זה בא מהפחד מהצלחה, אולי זה בא מלמידה מהסביבה. שחלילה לרגע לא נרגיש שהצלחנו, שאנחנו בסדר, אפילו ממש ממש בסדר. אולי אפילו טוב לנו. ככה. כמו שאנחנו.

אז לא. אנחנו לא בסדר. כי להוא יש ריבועים בבטן, ולזאתי יש בטן שטוחה גם כשהיא מתכופפת, וההם מהקבוצה לא נוגעים בסוכר כבר שנה, והבחור מהעבודה עושה 7 אימונים בשבוע.

ואני, מה אני שווה? בשישי אכלתי עוגה, השבוע פספסתי אימון כי הייתי עייפה, וכשאני מתכופפת יש לי צמיג כזה של שומן, איפה שהבטן של ההן מהפרסומות נשארת שטוחה.

אין יום בקליניקה שאני לא שומעת סיפורים על אכזבה עצמית. אין כמעט מחמאה שלא נתקלת ב "כן, אבל..". אני לא חושבת שזה הטבע שלנו בכלל. אני חושבת שזו התנהגות נלמדת, שנרכשה מחשיפה לסביבה מרעילה: אנחנו.

מי בכלל אמר שצריך להיות מושלם? ומי הגדיר שריבועים בבטן בטן שטוחה כשמתכופפים 7 אימונים בשבוע היעדר שומן ואדישות לסוכר הם השלמות בהתגלמותה?

סליחה, אבל איזה שטויות מרעילות.

שלמות היא אינדיבידואלית, שלמות היא לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים, וזה מושלם גם אם זה נעשה את זה 80% מהזמן, שלמות זה לפעמים לאכול עוגה, שלמות זה לפעמים לוותר על אימון, שלמות זה להתכופף ולהבין שזה שיש צמיג של שומן בבטן, זה נורמלי וטבעי ואנושי ולפעמים (או ברוב המקרים) גם בריא. כן, שומן במידה זה בריא! ואם נצא קצת מהמגזינים, אז האמת שזה גם יפה, ונעים והכי אמיתי.

שלמות זה להיות נאמנה לערכים שלי. שלמות זה להשקיע במה שבאמת חשוב לי. והגוף - הוא יגיב ויראה וישקול כמו שהוא צריך כשאני חיה את החיים שאני רוצה לחיות.

אבל מה נעשה עם כל הרעל הזה? לדעתי, כל מה שאנחנו יכולים לעשות, זה ללמד את הילדים שלנו, ואת עצמינו, לא לתת לו להיכנס. וזה מתחיל מלנקות את הרעל שיש בנו, ולתת למשהו בריא יותר להיכנס במקומו.

אני מזמינה אתכם השבוע לחפש מודל אחד, של גבר או אישה, שמפרגנים לעצמם באמת. על המאמץ שהם השקיעו, על הבחירות שהם עשו, וכן - גם על איך שהבגד יושב עליהם.

מצאו לכם מודל של פרגון עצמי, ושימו פילטר על כל השאר.

מקור התמונה: דף האינסטגרם של healthyisthenewskinny. דף חכם מאין כמוהו, שעבורי הוא לפעמים נקודת אור בים של חושך. ממליצה לכם בחום לעקוב אחריו - הקישור כאן: https://www.instagram.com/healthyisthenewskinny/

כל המאמרים

bottom of page